Vůbec největším obchodním řetězcem v Česku je německý Lidl, který zde působí od roku 2003 a jeho síť zahrnuje bezmála 300 prodejen. Jeho dominance však není založena na počtu obchodů, ale na výši tržeb – ve finančním roce 2020/2021 tržby firmy meziročně stouply o 15 procent zhruba na 73,2 miliardy korun.
Na pozici druhého nejsilnějšího potravinářského řetězce v Česku je Kaufland, který stejně jako Lidl patří do německé maloobchodní skupiny Schwarz.
Právě z Německa přitom pochází nejvíce supermarketových hráčů na tuzemském trhu. Kromě Lidlu a Kauflandu jde například také o Globus, Penny, Normu či Makro, které v Česku každoročně dohromady vytvoří tržby za stovky miliard korun.
Ovšem počtem prodejen v Česku dominuje řetězec s českým majitelem – skupina Coop. Svaz českých a moravských spotřebních družstev v tuzemsku provozuje 2500 prodejen. Působí i pod názvy jako Jednota, Konzum, Terno či Tuty.
Králem řetězců na českém trhu se ovšem postupem času staly vietnamské večerky. Přestože součástí přehledu Aktuálně.cz nejsou, podle dat Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR ČR) v tuzemsku drží větší podíl než Lidl – přibližně čtvrtinový. Se svou obchodní strategií se tyto prodejny dokážou udržet i na místech, kde to české sítě vzdaly. Daří se jim i díky dlouhé otevírací době – často včetně svátku, nízkým nákladům a mnohdy i exkluzivnímu sortimentu.