Češi se mají dobře. Životní úroveň je vysoká a cestování k ní patří. Podle listopadového průzkumu agentury Czech Tourism plánuje zimní dovolenou v tuzemsku letos 44 % Čechů s průměrnou útratou 9 111 korun za šestidenní pobyt, což je vyšší rozpočet než v minulém roce. Nejvíce navštěvované jsou Jizerské hory a Krkonoše. Lidé očekávají zážitky a kvalitní služby v kombinaci s odpočinkem a sportovními aktivitami v autentické zimní atmosféře.
Každý druhý Čech navštíví Vánoční trhy, které jsou lákadlem i pro zahraniční návštěvníky. Vede Praha, Brno a Olomouc. Silvestr zůstává spíše rodinnou záležitostí. Většina populace jej stráví doma nebo u přátel (73 %). Na chatě či chalupě plánuje slavit sedm procent dotázaných a pět procent chce přivítat nový rok v placeném ubytování.
Do zahraničí míří letos v zimě 34 % Čechů – stejně jako loni. Lidé často volí krátké výlety bez nutnosti čerpání delší dovolené, které nabízí atmosféru, kulinářský zážitek i kulturní program.
Cestovní ruch je fenomén, kterému se daří a po jakýchkoliv potížích spojených s poklesem cestování, se vždy velmi rychle regeneruje.
Brno – hlavní město Vánoc
Jana Janulíková- ředitelka TIC Brno zvítězila v národní soutěži Chytrá města za dlouhodobý přínos k rozvoji Brna. Pod jejím vedením se brněnské vánoční trhy dostaly na dnešní špičkovou úroveň oceňovanou i v zahraničních médiích. Vloni se podařilo získat pro Brno evropskou cenu Hlavní město Vánoc.
Posledních 10 let pracuje tým TIC Brno v čele s Janou Janulíkovou na rozvoji jihomoravské metropole citlivým a osobitým způsobem. Brno tvoří jako živé město s autentickými zážitky, destinaci love brand, kde se dobře žije a cestovní ruch se zde udržitelně rozvíjí jako přidaná hodnota příjemného života místních obyvatel, kteří mohou být na své město náležitě hrdí.

Doc. Ing. Ida Rašovská, Ph.D., NEWTON University
Foto 1: Vytvořeno umělou inteligencí v ChatGPT
Foto: 2: Poskytnuto Idou Rašovskou
Autor: Ida Rašovská
<