Americká streamovací platforma Netflix zatraktivňuje své levnější předplatné s reklamou. Chce si tak zajistit více peněz z reklamy, které zatím směřují do klasických televizí. Uživatelé s reklamním předplatným si například budou moct brzy stáhnout filmy a seriály na později a obraz bude ostřejší díky rozlišení Full HD. Firma, která nabízí své služby i v Česku, to uvedla ve středu na svém webu.
Rok po spuštění si předplatné s reklamou, které zatím v Česku není dostupné, získalo 15 milionů zákazníků. Celkově má Netflix nyní přes 247 milionů předplatitelů.
Další novinkou je, že zákazníci s reklamním předplatným budou moct v budoucnu využívat službu na dvou zařízeních současně. V novém reklamním formátu bude možné po zhlédnutí tří dílů seriálu přímo po sobě sledovat čtvrtý díl bez reklam.
Podle dřívějších údajů Netflixu se pro předplatné s reklamou v zemích, kde je dostupné, rozhodlo přibližně 30 procent nových zákazníků. Tento vývoj jde ruku v ruce s omezením sdílení účtů mimo jednu domácnost.
Na druhou stranu chce Netflix také vyjít vstříc inzerentům. Mimo jiné budou moct kromě současných patnácti a třicetisekundových klipů zveřejňovat i deseti, dvaceti a šedesátisekundové spoty. Inzerenti budou také schopni lépe měřit úspěšnost svých reklamních kampaní – a po vzoru osvědčeném v televizi také sponzorovat pořady.
Obliba streamovacích služeb zvyšuje tlak na obchodní model klasických televizních kanálů. Na domácím trhu Netflixu také diváci stále častěji ruší drahé kabelové smlouvy s mnoha televizními kanály, uvedla agentura DPA.
Generální ředitel společnosti Walt Disney Robert Iger se domnívá, že budoucnost jeho skupiny bez klasických televizních stanic, jako je ABC, je pravděpodobná. Kdysi byly pro firmu spolehlivým zdrojem peněz, ale nyní se tento byznys zmenšuje – a to rychleji, než Iger podle vlastního přiznání očekával.