Informační systémy pražského Letiště Václava Havla měly dnes odpoledne technické problémy. Nefungovaly hlavní informační tabule v terminálech a podle mluvčí letiště Kláry Divíškové výpadek systémů postihl i intranet, web a interní komunikační kanály letiště. Zhruba dvě a půl hodiny po oznámení problémů na síti X letiště uvedlo, že informační systémy opět fungují.
O odstranění problémů letiště informovalo kolem 16:30. „Zobrazovací systémy s informacemi o odletech jsou již funkční a cestující se mohou o svém letu informovat standardní cestou. Omlouváme se za případné komplikace, které cestujícím vznikly,“ uvedlo letiště na síti X. Situace neměla vliv na provoz letiště. Letiště také uvedlo, že zjišťuje příčinu výpadku. Mimo provoz byl ještě kolem 17:00 web letiště.
O technických problémech informačních systémů letiště informovalo na sociální síti před 14:00. Zaměstnanci letiště kvůli výpadku v halách obou terminálů rozmístili tabule s ručně psanými údaji o aktuálních letech. Letiště cestující také odkazovalo na přepážky a na letištní hlášení. Problémy mohli mít cestující při změně odletové brány.
V pátek ruzyňské letiště postihl také celosvětový výpadek odbavovacího systému GoNow, který v Praze používá sedm aerolinek. Dopravci museli cestující odbavovat ručně nebo v náhradním systému.
Zobrazovací systémy s informacemi o odletech jsou již funkční a cestující se mohou o svém letu informovat standardní cestou. Omlouváme se za případné komplikace, které cestujícím vznikly. Situace neměla vliv na provoz Letiště Václava Havla Praha. Příčinu výpadku v současné chvíli… pic.twitter.com/9qYgnRhfpV
— Prague Airport (@PragueAirport) July 24, 2024