Obchodní řetězec Lidl příští týden spustí slevy výhradně pro seniory. Netradiční akce se tedy bude týkat nejen vybraného zboží, jak bývá u obchodníků zvykem, ale i vybrané skupiny zákazníků. Lidé starší 65 let budou moci desetiprocentní snížení ceny uplatit od 9. do 15. října. Podmínkou je prokázaní věku na pokladně. Lidl akci zdůvodňuje často vypjatým rozpočtem u této skupiny zákazníků.
Desetiprocentní sleva na prodejnách Lidl se příští týden bude týkat čerstvého ovoce a zeleniny, vajec a nebaleného pečiva.
„Našim zákazníkům se snažíme nabízet nízké ceny každý den, touto akcí jsme chtěli vyjít vstříc seniorům. I proto jsme do nabídky zahrnuli produkty podle kategorií, které nakupují velmi často,“ uvedl jednatel společnosti Lidl Vít Pravda s tím, že akci řetězec představil symbolicky k Mezinárodnímu dni seniorů. Ten se každoročně slaví 1. října.
Pravda dodal, že ve slevě budou potraviny, u nichž vlivem inflace za poslední dobu nejvíce vzrostla cena, a pro některé zákazníky se tedy mohly stát nedostupnými.
Senior musí nárok na slevu ohlásit na pokladně a ještě před zaplacením bez vyzvání prokázat svůj věk dokladem s fotografií. Slevu je možné podle řetězce kombinovat s dalšími akcemi a v průběhu týdne ji využít opakovaně.
Netypická akce
Lidl již letos se slevami cílil i na jiné skupiny svých zákazníků – konkrétně rodiny s malými dětmi a samoživitele. I v tomto případě přitom argumentoval vypjatým rozpočtem těchto domácností kvůli aktuálně vysoké inflaci. Řetězec nicméně zlevnil konkrétní produkty jako například pleny privátní značky, nedával tedy slevu výhradně určité skupině lidí.
Jak ale uvedla pro Aktuálně.cz partnerka společnost Grant Thornton Veronika Odrobinová, o diskriminaci zákazníků se v případě slev pouze pro seniory nejedná. „Domnívám se totiž, že popsaná obchodní praktika se vejde do definice výjimek v antidiskriminačním zákonu,“ upřesnila Odrobinová.
Lidl je na českém trhu od roku 2003, v současnosti má 317 prodejen a pět logistických center. Spolu s Kauflandem je součástí německé skupiny Schwarz. Podle šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, které se věnovalo cenám základních potravin, má Lidl podle tržeb z roku 2021 podíl na českém trhu zhruba 16 procent.
Zisk Lidlu v Česku v minulém účetním roce meziročně klesl o šest procent na 5,18 miliardy korun, uvádí výroční zpráva. Tržby naopak stouply o deset procent na 84,36 miliardy korun.