Od roku 2035 bude v EU prakticky znemožněn prodej nových benzinových a naftových aut. Automobilky sází hlavně na elektromobily. Co za změny Česko čeká, jaké výhody i negativa mají elektromobily? Jak může pomoct EU a jakou roli mohou hrát dotace? Na otázky čtenářů ohledně elektromobilů bude ve středu od 13 hodin odpovídat Lukáš Folbrecht z Elektromobilní platformy. Ptát se můžete již nyní.
On-line rozhovor s Lukášem Folbrechtem
Na otázky čtenářů bude odpovídat Lukáš Folbrecht z Elektromobilní platformy.
On-line rozhovor s Lukášem Folbrechtem
před 13 minutami
Ptá se:
Pavel Co.
Zdravím…….říkám si, že EU si tu zelenou cestu vymyslela, tak ať nám to taky zaplatí… Plánuje se přesun nějakých peněz na úrovni EU nebo Česka, třeba nějaký fond apod., který by pomohl rozšíření „ekologických“ elektromobilů v Česku, kde na to lidi momentálně sami nemají peníze? Nebo se bude čekat, až jim jejich rachotiny na benzín dojezdí a nebudou mít jinou možnost než elektromobil nebo kolo?
před 13 minutami
Ptá se:
Aleš Navara
Dobrý den, násilné tlačení elektromobility mi připomíná komunisty. Eko přínos je přinejmenším sporný, využitelnost mnohem nižší, pro některé účel firemních vozidel úplně nepoužitelné a ještě si parádně zvýšíme závislost na Číně a vlastně celém světě. Můj dotaz je kdo stojí v pozadí tohoto „eko“ byznysu a kdo na to tedy na konci vydělá? Nemělo by vyhrát nejlepší řešení??? Třeba to nakonec bude elektro, ale to nemohou rozhodnout politici!
před 19 minutami
Ptá se:
Karel Hrozný
Dobrý den. Řeší vůbec někdo, kam se budou uskladňovat použité baterie z elektromobilů? Je to hrozný svinstvo….
před 19 minutami
Ptá se:
Monika M., 35 let
Dobrý den
Zajímal by mě váš názor na dotace v elektromobilitě. Pokud se nemýlím, zatím je může získat pouze stát, obce nebo neziskovky, ale jedinec nebo firmy ne. Věřím, že pokud by EU chtěla pomoci elektromobily rozšířit i mezi veřejnost, zrovna v Česku by lidi na dotace na elektromobil slyšeli. Co myslíte?
Nebo se spíš domníváte, že by to dopadlo jako v zemědělství, kdy se cena dotovaných strojů s příchodem dotací výrazně zvýšila, aby na tom prodejci taky něco vytřískali. Jsou dotace v elektromobilitě dobrou cestou za vás? Čerpá je dneska u nás vůbec někdo?
Děkuji za odpověď.
před 19 minutami
Ptá se:
Michael
Dobrý den vážený pane Folbrechte. Co byste doporučil vyznavači moderních technologií, který bydlí na sídlišti v „paneláku“ s průměrným platem, bez garáže a bez možnosti nabíjení vozu v zaměstnání uvažující pořízení nového automobilu na dalších 15-20 let?
před 32 minutami
Ptá se:
Hruška
Dobrý den. Mám dojem, že záměr plné elektromobility je optimistický záměr, jehož splnění závisí na technologiích, které dnes ještě neexistují. Nedovedu se představit cestu na dovolenou s autem, které má dojezd 1000 km a pak se musí půl hodiny či hodinu nabíjet. Přidejme k tomu dálnici, po které projede 300 aut za minutu. Nebudeme nakonec místo skladů stavět okolo silnic obří nabíjecí parkoviště?
před 32 minutami
Ptá se:
Vasa
Elektromobilita a je tlačená hlavně ekologickými důvody, zejména pak emisemi CO2 z fosilních paliv, které ohřívají planetu. Díváte se ale také na to, jak ovlivní produkci CO2 těžba nových rud jako niklu či lithia, tedy nutných složek pro baterie v elektromobilech? A bude vůbec možné nasytit tak náhlou poptávku po těchto surovinách? Komunikuje například EU tyto otázky s těžaři a rozvojovými zeměmi, kde se tyto rudy těží? Díky za odpověď.
před 31 minutami
Ptá se:
Radek
Proč už výrobci nemluví o tom, jak úžasně ekologické a „čisté“ jsou elektromobily? Baterie jsou jak faktická, tak ekologická časovaná bomba, k výrobě aut je potřeba více nebezpečných látek než u spalovacích motorů, není možné je recyklovat, zdroje pro jejich výrobu pochází v obrovské většiny od čínských firem, naše automobilky nejsou schopné asijské výrobě konkurovat… Vychází mi z toho úplný nesmysl. Ale nejhorší na tom všem jsou komunistické metody, kterými jsou tyto šílenosti protlačovány. Proč nenecháme fungovat trh, ale snažíme se opět poroučet větru, dešti?
před 31 minutami
Ptá se:
Flamer
Hezký večer. Existuje v ramci EU nebo na urovni jednotlivych evropskych automobilek vyvoj noveho typu baterii, podpbne jako v Číně? Nebo je pravdou, že Evropa v tomhle zaspala? Děkuji.
před 31 minutami
Ptá se:
Honza
Dobrý den. Co bude v budoucnu (dvacet, třicet let) s auty a především stroji jako jsou traktory, bagry, sekačky, motorové pily apd., které mohou být provozuschopné a potřebné i několik desetiletí? Ptám se především za malá hospodářství a malé soukromníky, kteří nikdy nebudou mít finance na nákup nových elektrických strojů (které jistě nebudou mít velkou životnost, aby se je vyplatilo kupovat z druhé ruky). Děkuji.
Položte dotaz
Váš dotaz se uloží do fronty k zodpovězení. On-line rozhovor s Lukášem Folbrechtem z Elektromobilní platformy. Poslední dotaz lze vložit půl hodiny před koncem rozhovoru.
Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!