Drobné podniky o velikosti do deseti zaměstnanců dnes představují 94 procent firem v Česku. Na rozdíl od velkých společností však nedisponují kapacitami, aby vlastními silami sledovaly dění v digitálním světě a využívaly jeho výhody pro rozvoj dalšího byznysu. Právě proto vznikl program Strive Czechia, za kterým stojí společnost Mastercard.
V segmentu mikrofirem cílí program speciálně na podnikající národnostní menšiny, dnes se zaměřuje hlavně na drobné podnikatele ukrajinského původu a velkou pozornost věnuje ženám ve vedení vlastních firem.
Partnerské projekty BeNative
V rámci BeNative umožňujeme klientům představit jejich téma. Pomůžeme na míru s návrhem a realizací obsahového projektu. Atraktivně, přehledně, se zapojením současných trendů. Obsah je označen jako reklamní sdělení „BeNative“.
„V on-line světě se objevují novinky každým týdnem, ať už jde o platformy pro zefektivnění prodejů, distribuce nebo komunikace se zákazníky. Spolu s matkou jsme rozjely rodinnou pekárnu a chceme se plně věnovat pečení. V zapojení do programu Strive Czechia osobně vidím obrovskou hodnotu v převzetí znalostí a know-how od gastro podnikatelů, kteří jsou na trhu již delší dobu,“ říká Daria Kulachek, spolumajitelka croissanterie Defidu.
Matka cukrářka a dcera architektka původem z Ukrajiny založily rodinný podnik během lockdownů. Vše kolem podniku si zařizovaly samy a vlastně to tak dělají dodnes. Mají dvě pobočky v Praze a postupně rozšiřují své podnikání také do cateringu.
„Naším cílem je zefektivnit vnitřní procesy v pekárně, usnadnit inventuru, vylepšit marketingové strategie,“ říká Daria Kulachek, vystudovaná architektka. „Plánujeme upravit e-shop, aby byl přívětivějším pro naše zákazníky, a také optimalizovat web pro vyhledávače. Nejcennějším zdrojem je čas, a právě ten chceme ušetřit, abychom se mohly co nejvíce soustředit na pečení a vymýšlení a vylepšování receptur,“ dodává.
Program Strive Czechia je založený na třech pilířích: na digitální platformě s možností výběru konkrétních nástrojů na míru každému podniku, na finanční podpoře prostřednictvím produktů speciálně upravených pro potřeby malých podniků a na networkingovém ekosystému.
„Rády bychom se taky obrátily na někoho, kdo by nám se zaváděním nových technologií pomohl. A samy bychom se chtěly naučit využívat nástroje pro efektivnější reklamu,“ konstatuje Kulachek.
Ačkoliv se jako ženy potýkají s předsudky o schopnosti žen vést firmu, s podnikám v českém prostředí mají obě velmi dobrou zkušenost. „V Česku jsme se cítily vítané před únorem letošního roku i po něm. Válka na Ukrajině se nás osobně dotýká, máme tam rodinu a kamarády. Tady jsme se setkaly s velmi empatickou a citlivou reakcí, od našich blízkých, klientů i obchodních partnerů. A cítíme vděk za všestrannou podporu a loajalitu ze strany lidí a vlády,“ otevřeně říká Daria Kulachek.
Pokud na něco narážejí, je to schopnost porozumět české mentalitě. „Snažíme se najít klíč k české kultuře jídla, zejména o svátcích, víkendech a při běžné denní konzumaci. Je to o tom, zda jsou Češi schopni najit tu jemnou rovnováhou mezi úctou k tradici a zároveň chutí vyzkoušet něco nového a zpochybňovat status quo,“ uvádí Daria Kulachek.