V neděli vybojovaný titul hokejových mistrů světa se pozitivně promítne do marketingové hodnoty jednotlivých hráčů, ale hlavně do potenciálu značky českého hokeje. Až na několikanásobek vzrostla reklamní hodnota těch hráčů, kteří před mistrovstvím nepatřili ke známým tvářím a na šampionátu zazářili, například brankáře Lukáše Dostála, shodli se marketingoví experti.
Reklamní výdělky českých hokejistů se mohou po mistrovství pohybovat řádově v milionech korun. Dosud měl významnější individuální reklamní kontrakty uzavřené David Pastrňák, nyní se poptávka komerčního sektoru dá očekávat i u ostatních osobností vítězného týmu.
„Marketingová hodnota jednotlivých hráčů se násobně zvýšila především u těch, kteří před turnajem nepatřili k hlavním tvářím českého hokeje a na mistrovství světa zazářili. Pokud bych měl vybrat jedno jméno, tak je to určitě brankář Lukáš Dostál,“ uvedl ředitel agentury Ami Digital Vladan Crha.
Po úspěchu na mistrovství podle Crhy ale především značně posílil marketingový potenciál české hokejové reprezentace a celého českého hokeje. Nejde přitom jen o vítězství reprezentace na mistrovství, ale také o úspěšnou organizaci turnaje, jeho rekordní návštěvnost a fanoušky vytvářenou atmosféru, která šampionát provázela.
„Není bez zajímavosti, že hned po tomto mistrovství světa se vyrojily diskuse o tom, proč nebylo Česko ani Švýcarsko pozváno do turnaje NHL Four Nations Face-Off, který se bude hrát v únoru příštího roku v USA a Kanadě,“ dodal.
S úspěchem Česka zároveň vzrostla hodnota hráčů na hokejovém trhu. „MS sledují skauti týmů NHL, je nasnadě, že některé hráče působící mimo zámoří v NHL minimálně vyzkoušejí, popřípadě jim dají v NHL druhou šanci (Ondřej Kaše). U hráčů s platným kontraktem v NHL se nic zásadního nestane, Martin Nečas, který je momentálně bez smlouvy, svými výkony jistě upoutal management nejen jeho Caroliny. Samozřejmě kredit českých hráčů vzroste i v relevantních evropských soutěžích, například ve Švýcarsku nebo ve Skandinávii,“ řekl jeden z členů produkčního týmu, který již několikrát do Prahy přivezl zápasy NHL.
Aktuální potenciál je ale podle odborníků potřeba systematicky rozvíjet, a to jak ze strany hráčů, tak především hokejového svazu. Nadšení po vyhraném finále postupně opadne, hráči se rozjedou do svých ligových soutěží. a pokud se na marketingovém využití nebude koncepčně a dlouhodobě pracovat, značná část této příležitosti může být promarněná, shodli se.
Napětí i euforie. Podívejte se, jak se slavil hokejový triumf na Staromáku:
Jak se fandilo na Staroměstském náměstí: Finále MS v hokeji v Praze 2024 | Video: Jakub Plíhal